Årsmöte 2010

Årsmötet var avklarat i ett huj, inga seglivade förhandlingar om ditten eller datten. Alla var nöjda och glada. Det var många som kom (har de ingen TV?) och det är väldigt trevligt att 50 personer dyker upp för att få vara med på så roliga saker som möten med mat och föredrag förutom själva årsmötesförhandlingen. Jag vet inte vad som drar mest. Nu vet ju många att maten är det inget fel på och inte den här gången heller! En suverän soppa som vår eminente gästkocka Lillemor lagat av årstidens ingredienser och hon hade bakat allt bröd också. Heder åt sådana inslag!

Vi hade en föreläsare: Cecilia Widenflycht som tillika är medlem i trädgårdsföreningen. Hon berättade hur viktigt det är med planering och vi lärde oss hur vi skulle tänka innan själva arbetet med trädgårdsplanen kunde börja. Hon finns här och är duktig med sitt arbete, grundlig och genomtänkt. Henne kan jag rekommendera även om jag inte anlitat henne själv och hon är dessutom glad och trevlig.
Elsie